Na fizyce niestety cicho i spokojnie nie jest. Młodych naukowców rozpiera chęć testowania wytrzymałości przyrządów i materiałów danych im do rąk, a to często wiąże się to z dużą dawką emocji.
Siódmoklasiści mieli okazję zmierzyć się oko w oko z gęstością i pomiarami w czasie przechodzenia przez tzw. stacje zadaniowe. Mogli na własnej skórze sprawdzić, jak duże jest ciśnienie atmosferyczne (m.in. półkule magdeburskie) i hydrostatyczne. Jak wpływa na ich ciała bezwładność i 3 Zasada Dynamiki Newtona. Doświadczali, czym różni się spadek swobodny w próżni (rura Newtona) ze zwykłym spadaniem ciał w powietrzu. Na koniec działu dynamika brali udział w WebQueście “Zakręcona dynamika”, w którym swoje zadanie mieli przygotować w wybranej przez siebie formie (gra dydaktyczna, komiks, filmik, lapbook).
Ósmoklasiści zaczęli swe przygody od elektrostatyki, z maszyną elektrostatyczną na czele. W kolejnym dziale czekała na nich grywalizacja “Elektryka prąd nie tyka” wraz z projektem “M. Tesla vs. T. Edison” oraz udział w projekcie “Bezpieczniki Taurona”. Później, zamiast sprawdzianu – gra dydaktyczna z magnetyzmu. Bardzo przyjemnie powtarza się materiał, gdy można zagrać w grę, którą się wykonało 🙂 Na koniec nowy dział i demonstracja fali poprzecznej i podłużnej.